Friday, August 20, 2010

Raya dalam kenangan...

MySpaceAssalammualaikum kawan-kawan...

Huhuhu..sedih la pulak nak menghapdet entri kali ini..huhu..*cet..buang jauh2...* kenapa ye aku kena sedih..?sebab aku nak masuk contest dari pakcik Azwandy..huhu..ampun ye pakcik..huhu
Sebenarnya..dah lama nak join..banner die pon aku dah simpan dekat seminggu lebih..tapi nak buat entri die tuh tak datang2 gak idea..huhu..so kali ni..nak gak wat entri tuh..tak senang hati lak tak buat.. *haha...inilah dia panahan cinta contest pakcik..haha*


Ha..tengok..tak ke hensem pakcik nih..haa..aper lagi jom join..hadiahnya pun lumayan..yummy..sedap....isk..*aku nih kalo bab makan..memang yang teratas ler dalam senarai..*


:sila klik diatas untuk maklumat lanjut *dah macam promot barang*::


Gambar diatas diambil pada raya tahun lepas..hampir kesemua sanak saudara, pakcik makcik datang kerumah memeriahkan lagi hari raya aidilfitri yang pertama. Memandangkan aku ni duduk bersama atuk dan nenek sejak dari kecik..so..memang tiap-tiap tahun, pakcik dan makcik aku akan balik ke sini.

Kenapa raya dalam kenangan..?
Ini adalah pertama kali dalam sejarah keluarga selama aku hidup 21 tahun ini..inilah gambar family yang pertama..sedihkan..hahaha..nak buat macam mana..masa tuh tak mampu lagi nak beli kamera mahal2..dulu masing2 susah..sekarang alhamdullilah rezeki diberi oleh ALLAH..thanks kepada paklong yang memberikan gambar terbaik kali ini.

Apa yang menyedihkan, ini adalah hajat terbesar aku nak bergambar bersama 1 keluarga besar..tapi sayangnya.kehadiran kedua orang tuaku tak ada..gambar ini diambil setelah 4tahun permergian arwah ibu dan 16tahun pemergian papa..(papa tak meninggaldunia..tapi meninggalkan kami adik beradik)

Walau apapun setiap yang berlaku ada hikmahnya...inilah suasana paling meriah sekali yang aku rasakan..suara kanak-kanak yang bergembira diselangi ketawa dari sanak saudara yang bersilih ganti berkongsi kisah kehidupan masing2,memandangkan duduk berjauhan dari atuk dan nenekku..

Ada insiden yang berlaku ketika raya pertama ini..nak aku kongsikan sekali..aku dan adik perempuan aku,najihah telah bergaduh sejak hari ke-3 terakhir puasa..hanya salah faham sikit jer tapi dia tak nak balik rumah sejak aku pulang dari hostel..dia pulak duduk kat rumah maksue aku di pelabuhan klang.
Oleh kerana ego, masing-masing tak nak mengaku salah...sampailah hari raya pertama..aku terdengar suara dia memberi salam..aku dengan ego yang tinggi..buat tak tahu jerk..tiba-tiba di masuk bilik.yang ketika itu aku memang berada dibilik.malas nak keluar..dia pandang aku..main2 pandang..huhu..*ala2 siti nurhaliza punya lagu..menjeling2 kubertentang..eceh..*

Dia terus berlari kat aku dan peluk sambil nangis2...akhirnya tembok ego aku hancur. aku pun aperlagi...sekali join daa nangis..betul pepatah melayu mengatakan..air dicincang takkan putus..masing2 minta maaf dan meluahkan rasa rindu yang dah lama tak jumpa..huhuh.*.isk2...nak gak nangis depan lappy ni...lap2..cover..teringat la pulak*

so..inilah kisah aku sepanjang yang berlaku raya tahun lepas..memang nostalgia..dan buat kali ketiga aku jadi orang yang penting untuk disalam oleh adik2 aku..ahahaha..maklumlah akak yang sulung kan..dorang banyak dosa sikit..hahaha..aku pun sama gak..so..walau macam mana jahat atau nakal adik2 kita..dalam hati diorang ada taman..opss,terlebey sudah..ahahah...oklah..sampai sini saja cerita aku...daaaa...hope enjoy...

p/s: macam mana pakcik..?tergeliat tak mate nak membaca..ahhaha...nak kek lapis..hahaha =)

so..mangsa seterusnya...3 jer kot..xtau nak tag saper..huhu


join tau..huhu..daaaaa...

3 comments:

Melody Iqfa said...

wah,saye ke cik Fatin tu??
haha..kne tag. yeye!

cik Fara pon kne tag ok.
tgk kt sidebar kte.
yg contest atas sekali.
contest JOM IKUT TEHA GIVEAWAY 2 okeh.
jgn lpe.
mkanan jugk tu..
hahaha

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

hahaha..haah..kamu ler kite tag..huhu =)

Anonymous said...

Promotional clothing Abercrombie and Fitch for sale or Abercrombie as a gift, will always be beneficial to Abercrombie Sale any business. This is Cheap Abercrombie a great way to impress consumers Abercrombie outlet and grow brand loyalty abercrombie Jeans and popularity. This is a quite flawless form of marketing. Your imprinted Abercrombie Pantslogo provides instant recognition. Abercrombie Tees These eye-catching articles of clothing are a foolproof way to increase profits and a cost Abercrombie Shorts effective form of marketing. Some use this plan to earn profits and then save them for future expenses. Abercrombie Sweaters You can get a huge range of promotional gifts or other promotional items on It is encumbered with a wide range of designs, styles and colours of assorted promotional items. These items can be used as promotional gifts and resourcefully distributed to the target customers to have a long lasting impression on them and make a huge profit in exchange.

Related Posts with Thumbnails