Tuesday, August 10, 2010

Kalian teristimewa buatku..

MySpaceAssalammualaikum kawan-kawan...

Disaat orang menyambut ramadhan pertama dengan family disamping ibu dan ayah..aku di sini terceruk di hostel..menyambut bersama rakan-rakan..tapi jauh disudut hati merindui mereka yang semakin jauh dari hidupku...

Aku rindu nak bersahur dengan ibu,
rindu nak berbuka dengan ibu,
rindu nak solat dengan ibu,
rindu nak peluk ibu,
rindu nak cium ibu...
tapi....
di mana ibu..
Ibuku sudah pergi meninggalkan aku dan adik2 sejak 4 tahun yang lalu..tahun ni adalah tahun ke-4 menyambut ramadhan tanpa bersamanya..walaupun ibu jauh..tapi hati kami tetap dekat bersama ibu..
PApa..?
*huh..gelak sinis...*
Anak mana yang tak merindui papanya..?
aku juga teringin bersahur dengan papa..
berbuka dengan papa..
bermanja dengan papa..
berkongsi cerita dengan papa...
tapi di mana papa..?

Sejak 18 tahun yang lalu, aku dan adik2 tak pernah di jaganya lagi..dia ada kehidupannya sendiri..keluarga baru, anak baru...kami..?mungkinkah dia terlupa, dilupakan atau memang tak ada baginya..?
umurku kini 21tahun..membesar dengan atuk dan nenek yang kini tiada kudrat untuk membanting tulang untuk kami...

kasih dan sayang mereka tulus dan  ikhlas...dengan mereka aku membesar sehingga kini..mengenal dunia, Al-Quran, Islam dengan lebih dalam..Alhamdullilah..

"Nenek...Atuk..
Nabila doakan nenek dan atuk dalam kesejahteraan..terima kasih kerana menjaga kami adik beradik..insya-allah..kami akan membalas jasa2mu..dengan menjaga kamu..  "

Salam ramadhan buat atuk dan nenek..
Jika ada kesempatan inginku berbuka puasa di rumah bersama adik-adikku juga..mudah-mudahan..adalah kesempatan itu...

so, kawan-kawan..hargai orang yang paling bermakna dalam hidup kalian sebaiknya...jika mereka sudah tiada..barulah kita terasa kehilangan yang cukup besar..jangan jadi seperti aku yang masih terkapai2 mencari kasih ibu dan papa....

Insya-allah..aku akan mencari papa sebaik aku abis belajar..doa2kan ea..semoga beliau menyambut ramadhan sebaiknya...
"Nabila sayang papa"

Aku kena kuat untuk buktikan pada adik2 aku dan mereka harus kuat juga seperti aku..salam ramadhan buat keluargaku di KLANG...
=)

::Gambar raya tahun lepas...1st time tgkap gmbr bersama atuk dan nenek..::

"dulu kita pernah janji kan ibu..nak tangkap gambar 1 family..dengan atuk dan nenek..dah termakbul..tapi ibu tak ada.....Al-fatehah untuk ibu ,Nabila sayang ibu"

4 comments:

A Fans of Lee Family said...

al-fatehah...
moga nabila kuat tok hadapi semua ni..yea :)

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

thanks qaseh..
=)

kata kila said...

nabila, kita doakan yang terbaik untuk arwah mama dan semua ye.

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

thanks kk..

insya-allah.. =)

Related Posts with Thumbnails