Thursday, September 16, 2010

DiarY Raya ke-6 dan ke-7..

MySpaceAssalammualaikum kawan-kawan..

Selamat pagi malaysia,dunia dan kawan-kawan blogger..wah...ucapan dah mengambarkan kegembiraan..ye tak..?hari ni nak hapdet untuk kisah semalam...kenapa ye..ader apa kisah semalam..?apa yang berlaku..??jom layan..

hari raya ke-6
Di suatu pagi berborak dengan kazen bernama Amin....

Amin : Nabila*panggilan kt rumah ye*,malam karang ko masakkan untuk member2 aku tmpat keje..aku ada wat makan2 la...
Aku : ko nak wat masak aper..??
Amin : mee goreng ker..nasi impit ker..tak kisah la..ko beli jerk..nanti aku bagi duit..
Aku : ha..yelarh..kena bagi kos upah sekali ye...ko nak buat berapa orang nih..?
Amin : aku rasa aku invite dalam 15 orang...melayu jerk kot semua..
Aku : 15 orang..?ramai na..?adess..okeyh...ko nih spoil wat aku nak balik kolej...isk..kenalah balik esok...
Amin : ko wat kanlah...
Aku : suruhlah ayu...diakan pandai masak gak...

tetiba ayu mencelah..dari mana tah datang..

Ayu : alarh..aku tak pandailah bajet kalau orang ramai...ko la masak..aku mana reti nak masak mee tok orang nih..*tersengeh macam kerang busuk...nak mengena aku le tuh*
Aku :ha...mengade...okeyh2...aku masakkan...

so..buat pertama kali dalam hidup aku buat kuah kacang sendiri..haa..nak gelakkan aku la tuh..aku nih..kalo time raya..memang aku tak berapa reti masak kuah kacang..siyes..aku mengaku...sebab tuh kena belajarkan..akhirnya nenek menurunkan ilmu sakanya kuah kacangnya pada aku..

Tada.....
sesi mengoreng mee...
dah siap..kuah kacang dengan mee goreng..ni sampel jerk..sebenarnya banyak lagi..ahahha...ader bakat tak jadi katerer..ahhaa..perasan...~!

So..settle dah semua kerja kat atas..sangat penat okeyh..ehheh..walauaperpon sangat terharu bila ader orang puji..wlaupun dipujinya orang len..adess...bak kata pepatah.."Lembu punya susu..sapi dapat nama"..bedallah..tapi aku berbangga dapat buat ye kawan-kawan.. hehehe...tak percaya tok diri sendiri..

Hari Raya ke-7

Malam raya ke-6..dapat 1 mcj..
tiiit...tiiit...tiiit...
Abg Nas :salam.. abby*panggilan pada kawan-kawan* ader kat rumah tak?
Aku : Ada jer..nape?
Abg Nas : Abg nak datang raya..
Aku : ha..datanglah..bila tuh..?kompemkan awal2..abby nak balik kolej petang t
Abg Nas : kol 11pg t abg datang okeyh..
Aku : okeyh..roger..

*sms diatas telah diubahsuai untuk meringkaskan mcj yg panjang..segala kesulitan amatlah dikesali..terimakasih..haha*

Aku bangun tidur puku 9 pagi..jangan tiru aku ye..anak dara tak elok nih..hahaha..then terus mengirimkan barang2 kepada maklang untuk membeli..nk kne rushing nih..hehe..abg nas nak datang...pheewwwiit...jejaka malaya tuh..hahah..actually abg nas nih kawan masa aku kerja kt 7E, 3 tahun lepas...haha..lame tak..??tp tali percintaan persahabatan tak putus...hensem tau dia..msih single mingle..berkenan...?

Tiba-tiba....
Assalammualaikum disapa oleh seseorang..ketika itu jam menunjukkan pukul 10.40 pagi..what....~!???
ya Allah..kawan baik dari sekolah lama....nadiah shahrum,nurul Anis,hidayah,Syafique,hafidz dan farhan...macam tak percaya jerk..hampir 3 tahun lebih tak jumpe selepas habis skowl...rindu korang beb~!

malas nak cakap banyak..tengok gambar jerk..ye...


kami...
syafique,farha(tersorok) dan hafidz (patah tangan)
hahah..muke tak semenggah aku ler tuh..abaikan ye..

Dan barulah rombongan abg nasmenyusul tiba..datang berdua jer..heheh..aku pun tak sempat pakai baju raya..dah kena serbu..haha..nih pon aku masakkan dorang mee goreng..ok la tuh kan..haha...sayang dorang ketat..
inilah abg nas..dan kawannya.

Macam tak sangkakan..doranglah member yang bertuah datang bertandang..sebab raya tahun nih tak ada sesiapa yang datang..so..kire langkah kanan...hope tahun depan  aku dapat beraya rumah dorang pulak..ehheh

okehla..panjanglah entri ni..sowie..tak sengaja..ehehe..selamat hari raya korang....sebulan kan raya..so manfaatkannya....adioss~!

2 comments:

Khumaera Ismail said...

bestnye dpt raye2 ngan kwn2..huwaa..sedeyh2..--tibe2 lak syahdu..ekeke~

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

huhu..alorh kak khumeerah..namoo sedih ye..kite pon dorang dtg umah..heheh.....t kte raya sesme ye.. ^_^

Related Posts with Thumbnails