Monday, April 5, 2010

**arwah Din Beramboi dalam kenangan**

MySpaceaSSalammualaikum kawan-kawan semua....

Hari ini sekali lagi aku menghadpet blog yang dah dipenuhi bunga-bunga sawang yang indah...zasssss.....membersihkan seketika bagi melepaskan rindu dendam pada blog kesayangan aku nih..huhuhu..Al-maklumlah..dah lame xsentuh dan memberikan bait-bait ayat yang begitu kudus...ecehh......aku nih..pepagi nih dah start men'jiwangkan diri..ops....terlebeh sudah..hahahaa...

Lupakan pasal jiwang menjiwang..so,bebaru ini aku dan rakyat Malaysia digemparkan dengan berita pemergian allahyarham DIN BERAMBOI kerahmatullah...Al-Fatehah buat saudara seislam kita,semoga beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..AMIN..
Bercerita mengenai arwah yang banyak berjasa kepada kita dalam industri hiburan amat bermakna bagi rakyat Malaysia. Beliau juga seorang pelawak terkenal yang sebaris dengan pelawak-pelawak Malaysia yang lain yang terdiri dari Saiful Apek,Nabil(Raja Lawak), Afdlin Shauki, Zizan(Raja Lawak) dan lain-lain.

Memang aku akui ada sesetengah dari lawaknya yang dibuat agak kasar..tapi beliau melakukan sebegitu kerana ingin melihat orang lain terhibur dengan telatahnya. Aku menyukai lawak dan keletahnya ketika beliau menjadi salah seorang peserta dalam rancangan astro iaitu SPONTAN.

::Aksi beliau bersama rakan seperjuangan dlm rancangan SPONTAN::

::Keletahnya yang menghiburkan membuatkan dirinya disenangi teman-teman::

Dalam rancangan tersebut memang aku akui aku cukup terhibur,walaupun aku hanya melihat rancangan tersebut menerusi laptop sahabat aku yang meng'download cerita SPONTAN.Semua ini adalah lumrah dunia,dimana yang hidup pasti akan mati...haa...entah esok lusa giliran aku pulak..manalah tau kan...(isk..xcukup amalan lg nih..kang masin lak mulut aku nih..)

Oklah kawan-kawan,..setakat ini sahaja aku menghapdet tok entri ini...daaa....wasalam..

p/s: Takziah kepada keluarga arwah....tetiba pulak teringat arwah ibu,.....Al-fatehah.. 







No comments:

Related Posts with Thumbnails