Thursday, July 29, 2010

ZamaN kAnAk-KaNaKku...

MySpaceAssalammualaikum kawan-kawan dan selamat pagi..

Korang rindu tak zaman kanak-kanak rebina dulu.?rindukan..macam-macam kenangan boleh diputarkan kembali..Time tuh semua rasa indah, tak pernah fikir  masalah, yang kita tahu ketawa, bermain, dan bergembira. Semua kita tak hiraukan. Ibu dan papa marah ker, risau ker..kita wat tak tahu jerk sebab yang kita tahu seronok dan seronok.

Mesti korang pernahkan buat aper yang aku buat masa kecik-kecik dulu..jom aku kongsi zaman kecik-kecik aku yang sangat indah...

dulu masa aku duduk dengan arwah WAN (nenek sebelah papa), apa aku nak dibelinya..kalau pergi kedai tak kisahlah mana2 kedai..aku wajib ambil barang mainan dan yang jadi mangsanya WAN aku lah..ehehhe...tapi yang bestnya arwah WAN tak letak pun barang-barang tuh..dia belikan jerk..sayang WAN..

Bila petang, aku selalu main dengan budak lelaki..maklumlah aku nih memang lasak..sampai jatuh pun dah nangis..boleh sambung main balik...*adesss..kalau sekarang..nangis dulu...pastuh dah tak nak main..sakit ooo*Bila dah besar sikit, aku dah duduk dengan nenek belah ibu pulak..so,kat sini terhad sikit nak buat nakal..

Bila sekolah jerk..ibu kasi duit belanja rm1..apa lagi, pergi sekolah naik basikal pastuh singgah kedai mesti nak beli permainan tikam..hahah...xkisahlah sampai abis duit..kekadang dapat hadiah..seronok sesangat time tuh.. bila lapar..ha..tahan jerk la tengok orang len makan..hahaha...*padan muke aku*

Yang paling aku tak boleh lupa, aku pergi sekolah naik basikal..so kunci basikal letak dalam poket baju kurung..bila dah tak tahan nak ke tandas..aku boleh tak perasan kunci basikal jatuh dalam tandas..so bila nak balik jenuh cari pak guard suruh potong kunci lock basikal..haaa..balik rumah kenalah marah..pernah 1 hari aku balik jalan kaki..sebab kunci jatuh lagi dalam lubang tandas dan dapatlah hadiah kat rumah...*kena pukul dengan hanger...saper suruh tak jaga n simpan dalam beg,padan muka lagi lah aku*

Dulu nak main dengan budak perempuan susah..masing-masing malu-malu,aku nih masa kecik-kecik tak tahu malu, so main la dengan budak lelaki..aper lagi..bukan setakat main kejar-kejar, polis entri, galah panjang..bola beracun..konda-kondi (permainan macam rounders tapi versi ranting pokok) dan macam-macam lah..huhu.. 

Tapi, kalau diingatkan balik zaman tuh memang sangat besh, dari situlah banyak pengalaman yang aku dapat..erti sebuah kehidupan. so..korang pun mesti ada cerita yang besh2 gak kan masa kecik2 dulu.?so..apa kata share dengan aku...haa.....jom...drop kt komen...mana lah tahu korangnye lagi besh kan...ok....daaaa....hope enjoy dengan ce;;rita aku...~
::comeykan aku kecik2..hahaha::

No comments:

Related Posts with Thumbnails