Thursday, July 29, 2010

Menu Istimewa dari aku...

MySpaceAssalammualaikum kawan-kawan...


Menu kita pada hari ini adalah nasi goreng..haha...buat pertama kalinya di semester baru ini..aku memasak didapur hostel okeyh..*kat umah memang kebiasaan..kat hostel aku jd pemalas sikit..*oleh kerana semalam aku tidur pukul 5.45 pagi..dan terjaga pada pukul 8 pagi..dengan serta mertanya aku terus membuat nasi goreng...*actually aku dah gosok gigi dan basuh muka okeyh..harap maklum..tak ada isu taik gigi terkeluar*..


aku pun tak tahu kenapa tak boleh tidur semalam..puas main golek-golek kat katil..tapi resultnya..hampeh..dekat pukul 6pagi baru nak tidur..kononnya kunci jamlah nak bangun subuh...dengan subuh2 aku terlepas..adesss...apa nak jadilah aku nih..kena QADA lah lepas nih..huhu..*jangan ikot macam aku ea..*

Disebabkan pertama kali aku 'breakfast'..*excited cikit*,so aku nak kongsi dengan korang resepi aku pagi ni..sedap tuh no 2 sebab dah lapar..so makan jerk la..hahahaha...

Nasi goreng Imsomnia :
*sje bg name cmni..sbb semalam aku xleyh tdokan..elok letak name tuh..muahah..aku punye resipe ak punya sukalah..*

 ::ini bukan gmbr sebenar..di ambil dr dato' goole b.mozila..harap maklum::


Bahan-bahan utama :

Nasi putih *kalo xder bahan utama nih..bukan name nasi goreng la ea..*
1 biji bawang besar (belah dua,sebelah hiris, sebelah lagi blender) *jimat*
2 ulas bawang putih
5-10 biji cili api (dibelender bersama sebelah bawang)*kalau nak pedas tmbah ler bebanyak..kasik meleleh air mate*
1 biji telur (ikot suka lah nak gred ape,kalo aku asal jmpe jek trus beli)
garam secukup rasa
minyak 1 sudu (tak kan nak masak tak de minyak kot..kalau rasa takut kolestrol..xpayah taruk ea..muahah...)*ada ke..?*
 
cara-cara memasak :

--..--masukkan 1 sudu minyak kedalam kuali..kalau rasa tak cukup tuh tambahlah sikit minyak ea..mengikut selere tuan puan *eceh..dah macam chef dah..haha*
--..--bila minyak dah panas..masukkan cili api dan bawang besar yang telah dibelender tadi bersama hirisan bawang putih..kacau sehingga naik bau..
--..--then,masukkan telur,pastikan telur tuh dikacau bersama bahan yang diblender tadi..kacau  sampai sebati..jangan sampai hangus ekh..kang tak sedap pulak..huhu
--..-- dan akhir sekali masukkan nasi dan gaul sehingga rata..
--..-- dah nampak kaler die dah chanteq..apa lagi siap untuk dimakan
--..--kalau rasa nak  buat hiasan buatlah...huhu..aku nih orang bujang so,main makan ajerla..huhu




Itulah dia resipi saya nasi goreng imsomnia..mauahaha..try la ea..selamat menjamu selere..
(^-^)



Free Userbars

3 comments:

Anonymous said...

nasik goreng kampunng lebih sedap kalau cilinya ditumbuk dari diblender.. traditional is the best method for this great recipe.. eh, abby lupa belacan kat bahan di atas.. :)

-Chef Ery-

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

hahaha...ops..terlupa ea...huhu..nih menu bujang la katakan..hahahhaa

^_^

Anonymous said...

Promotional clothing Abercrombie and Fitch for sale or Abercrombie as a gift, will always be beneficial to Abercrombie Sale any business. This is Cheap Abercrombie a great way to impress consumers Abercrombie outlet and grow brand loyalty abercrombie Jeans and popularity. This is a quite flawless form of marketing. Your imprinted Abercrombie Pantslogo provides instant recognition. Abercrombie Tees These eye-catching articles of clothing are a foolproof way to increase profits and a cost Abercrombie Shorts effective form of marketing. Some use this plan to earn profits and then save them for future expenses. Abercrombie Sweaters You can get a huge range of promotional gifts or other promotional items on It is encumbered with a wide range of designs, styles and colours of assorted promotional items. These items can be used as promotional gifts and resourcefully distributed to the target customers to have a long lasting impression on them and make a huge profit in exchange.

Related Posts with Thumbnails