Thursday, July 30, 2009

**Aku DAn ArMY**

MySpaceaSSALAMMUALAIKUM..semua..

Selamat tengahari kepada pembaca blogku..hehehe..hari aku nak ceritakan aktiviti aku pada sabtu dan ahad minggu lepas...bila ada kelapangan aje aku akan mengikuti aktiviti yang ada pada kem..
disebabkan aku dah daftar sebagai anggota sukarelawan askar wataniah REJIMEN 508,sikamat SEREMBAN..maka dengan sah lah aku nih adalah seorang askar..walaupun bukan askar yang tetap..huhuhu..

Bila cakap pasal pengalaman..memang banyak yang aku dapat bila menganggotai askar wataniah nih..huhuh..kalau nak cerita pun memang tak akan abis punya.hehehe..wokeyhlah..aku cerita apa aktiviti aku kat sana..oleh kerana pada hari sabtu tersebut trak 3tan tak ada..maka kitaorang seramai 5 perempuan dan 6 lelaki nekad untuk pergi dengan kenderaan sendiri..dak2 laki nek motow dan dak2 perempuan nek kete..itupun tumpang seorang akak bernama kak PIKA..huhu..thanks akak..anta kitaorang..huhuhuh..kitaorang bertolak pun dah tengahari..

sampai2 saja di kem,kitaorang pun terus masuk ke kelas..dan diajar oleh TUAN RIZAL..dalam pengajaran IMP(ILMU MEDAN PERANG) dan petang tuh kitaorang ada praktikal..kitaorang belajar mengenai kawad tempur plantun dan seksyen..actually diw bukanlah kawad macam kad padang kawad...tapi lebih kepada strategi untuk menghadapi musuh di hutan..memang seronok..sampai aku tertidur2 nak mendengar ceramah TUAN RIZAL..hahahah..

bila time praktikal lah yang paling besh..bila dibahagikan kumpulan..kitaorang bergabung,bukan setakat dak2 kolej tapi ada jugak dak2 kampung atau orang awam..dalam meramaikan lagi anggota yang sedia ada..selama dua hari sampai hari ahad..aku hanya belajar bende tuh je la..tapi memang seronok sebab banyak gak la ilmu yang aku dapat dari situ..macam nak menghadapi musuh,nak menentang musuh & strategi jika musuh mara ke pengkalan kita..huhuhu..enjoy beb!

bila hari ahad tiba apa yang menyeronokkan aku bila tiba waktu balik..hahahaha..tapi sebelum balik,kitaorang kene kemas dulu bahagian COOK HOUSE dan sekitar kem..huhu..memang penat..dan sekali lagi tyme nak balik..tak ada trak..maka pegawai waren 2 CIK SAMBREE menyuruh anak buahnya menghantar kitaorang..hehehhehe.....yahoo...!!dapat gak la balik awal dari orang lain..hehehe...

itu saja cerita2 aku..haa..sekarang tengok lak gambar aku memakai baju lorenag askar..jeng3....
tada....
::me wit my kazen ayu...::

::Gambar ini disnap oleh kazen aku..isk2.agak kuwang ajoo disitu..kui3..::

:gambar ini juga dicuri snap oleh kazen aku..aduss..penat dalam kelas..sampai aku titon pegang lg buku..::

p/s: jangan tiru aksi ini ketika anda sedang berperang..alamat rosak MALAYSIA..hahaha

5 comments:

s.y.a.r.q said...

lgh

s.y.a.r.q said...

yeyehhh.. at last leyh komen.. :p

wah..semagatnye kamu msuk bende2 ni... :)

EaSt said...

haha..askar mmg gile bgambo ke...ish3...

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

hehehe..xkan la xtaw is..memang askar nih batak2 belake..kalo dok kat utan mestilah..lg nak bgambr..hehehehhe
^_^

Anonymous said...

Promotional clothing Abercrombie and Fitch for sale or Abercrombie as a gift, will always be beneficial to Abercrombie Sale any business. This is Cheap Abercrombie a great way to impress consumers Abercrombie outlet and grow brand loyalty abercrombie Jeans and popularity. This is a quite flawless form of marketing. Your imprinted Abercrombie Pantslogo provides instant recognition. Abercrombie Tees These eye-catching articles of clothing are a foolproof way to increase profits and a cost Abercrombie Shorts effective form of marketing. Some use this plan to earn profits and then save them for future expenses. Abercrombie Sweaters You can get a huge range of promotional gifts or other promotional items on It is encumbered with a wide range of designs, styles and colours of assorted promotional items. These items can be used as promotional gifts and resourcefully distributed to the target customers to have a long lasting impression on them and make a huge profit in exchange.

Related Posts with Thumbnails