Monday, July 27, 2009

**inSAn YAng TAk bERsaLaH**

ASSALAMMUALAIKUM SEMUA TAWAN YANG MENJEGUK BLOGKU..

PICCA 1:


PICCA 2:


PICCA 3:


PICCA 4:


PICCA 5:

PICCA 6:

HEHEhe..kalau korang tengok gambar kat atas tuh..comel2 kan..memang aku suke sangat2 dak kecik2 nih..comel sangat3..lagi2 gambar baby yang potret tuh..aduhai..cutenye..dah bleh wat aku cair sangat2..aku nih memang suke budak2..xkisah kecik2 atau dah umur 6tahun..kalau tengok dorang membesar depan mata lagi la..aduhai...

Kat rumah aku,makcik aku tinggal dengan aku..so anak die ade dua orang..kazen yang paling aku sayang..azib+alia..walaupun masih kecil..tapi memang dorang kanak2 yang pintar n keletahnya buat aku rasa terhibur..dan dari kecik sampai lah alia umur 5tahun n azib umur 3tahun membesar depan mata aku..sungguh aku berasa terharu sangat2..kalau dorang nangis..aku akan rasa sayu jew hati..xtahu la kenapa..mungkin naluri keibuan aku terusik kot..hehehe..merepek lak..kui3..

Bagi aku baby atau anak tuh satu anugerah yang tak ternilai dalam hidup berkeluarga..anak juga dikatakan rezeki keluarga..tapi kenapa masih ade yang membuang bayi or baby yang comel dan tak berdosa...??kalau tak nak sekali pun baby2 tersebut,masih ade yang memerlukan..boleh dihulurkan pada rumah anak2 yatim atau tempat2 khas..aku sendiri kalau melihat berita mengenai baby terbuang..aku berasa sedih sangat2..kesian pada mereka yang baru nak mengenal erti dunia..

KEnapa dorang tergamak nak membuang insan yang tak bersalah..tak rasa berdosa atau tanggungjawab kepada baby tersebut..dan si ibu yang melahirkan tak kan xmerasa susah payah melahirkan dan mengandung baby tersebut..??tak kisahlah mengandung luar nikah atau pun tidak..tapi takkan tak ada sedikit pun belas ihsan pada insan yang telah disenyawakan didalam rahim mereka..??YA ALLAH...sungguh aku berasa sedih melihat gambar2 baby terbuang ini..

KOrang boleh tengok gambar yang aku post kan kat bawah nanti..betapa sedihnya hati aku melihat kekejaman yang mereka buat pada baby yang tak berdosa ini..saat aku menguploadkan gambar ini..menitis air mata aku..kerana terlalu sedih n sayu melihat nasib mereka..insya-ALLAH syurga yang dijanjikan buat mereka...

Seharusnya mereka berfikir dahulu sebelum membuat atau terjadinya perkara sebegini..bukan aku ingin menyalahkan sesiapa malah aku juga perempuan yang tak lepas dari dosa2 sebegini..aku berharap ini sebagai pengajaran buat diri aku dan insan2 yang lain insya-allah...
amin...





p/s:renung2kanlah..adakah kita sanggup melihat mereka sebegini...tak adakah keperimanusiaan dalam diri kita lagi..??

1 comment:

Anonymous said...

Promotional clothing Abercrombie and Fitch for sale or Abercrombie as a gift, will always be beneficial to Abercrombie Sale any business. This is Cheap Abercrombie a great way to impress consumers Abercrombie outlet and grow brand loyalty abercrombie Jeans and popularity. This is a quite flawless form of marketing. Your imprinted Abercrombie Pantslogo provides instant recognition. Abercrombie Tees These eye-catching articles of clothing are a foolproof way to increase profits and a cost Abercrombie Shorts effective form of marketing. Some use this plan to earn profits and then save them for future expenses. Abercrombie Sweaters You can get a huge range of promotional gifts or other promotional items on It is encumbered with a wide range of designs, styles and colours of assorted promotional items. These items can be used as promotional gifts and resourcefully distributed to the target customers to have a long lasting impression on them and make a huge profit in exchange.

Related Posts with Thumbnails