Tuesday, July 28, 2009

*tragedy yang tak diduga,..**

MySpaceASSALAMMUALAIKUM TAWAN2


Hari ini..aku mengupdatekan blog pasal cerite semalam..nak tau kew ape bendenya..huhu..semalam adew satu insiden yang tak pernah berlaku lagi dalam hidup aku..kire2 nih first time la..kui3...nak kate kelakar tak tau..korang leh judge la jadi aku punye HAkim wokeyh..??huhuhu...

Cerita bermula begini..semalam dalam pukul 2petang..aku ada kelas kat ENGINEERING LAB..time tuh kelas MR.HTEIN LEIN dari Vietnam yang mengajar kitaorang..memang pada mulanya rasa malas je nak pergi ke kelas..tapi fikirkan azam baru..hish..kuatkan semangat aku pun mengangkat beg dan ke kelas..

Oleh disebabkan minggu lepas aku dan geng2 aku tak pergi kelas...so kitaorang pun ke kelas untuk siapkan lab report dan litar..aku nih nak kate pandai tak la..setakat basic sikit2 tuh leh la gak..walaupun aku nih dari teknik..tapi hancuss..huhuhu..mula2 aku tak tahu macam mana nak pasang litar ni..mengikut gambar yang diberi oleh lecturer..memang agak blur gak la aku dan geng2 aku..yang terdiri dari ALIA+REDHA+FARASS N DEEYA..huhuhu..semua da blur2 dah..kitaorang pun pasang la..then test gune meter output n input..tetibe aku rasa cam hangit nak terbakar..ermm..mesti salah pasang nih..

Apa lagi terus matikan plug..sementara cari tang mane yang tak betul tuh aku dan geng2 panggilan sorang mamat bernama AIZAT membantu kitaorang..then dah betul da litar kitaorang..cm bangga la gak..hahahha..pastuh kitaorang kene la tukar komponen dalam tuh..mengikut yang ditetapkan..

tengah2 asyik menukar IC baru..aku dan member aku si FARASS pun menguji kaki kapasitor dengan meter yang disediakan...tetibe je.."poooop" bunyi kuat bersama percikan belerang dari kapasitor terkene muka aku..adusss...terkebelakang aku sampai terduduk..sebab tak tahan baunya..alamak..apa yang aku fikir time tuh..muke,hidung,mulut aku adew kew x...??aku pun cek2..alhmadullillah sempurna..tapi aku rasa pening kejap..huhuhu...

dak2 kelas aku semua pandang tempat kitaorang..lecturer aku pun tnyer.."why..?"..aku dan geng2 tersengeh jew..last2 aku kene tukar la kapasitor yang baru dan yang lebih besar..tergelak2 aku dan geng2..tak der lagi besar ker..huhuhu...lepastuh..aku terus bagi geng2 aku yang buat..sebab aku rasa trauma..rupa2nya..aku salah pasang kaki diew..hahahaha..careless..konon nak jd engineer..hampeh lew..hahahaha....

nak tengok tak gambar sebelum dan selepas meletup...kapasitor kecik + kapasitor besau..hehehe..meyh2...tengok la...hahahha...serik lagi aku nak tolong pasangkan..hehehehe...
^_^

::nampak x kapacitor yang besar tuh..haa..baru tukar auw..slepas meletup..hehhee::

::huhu..tuh la gambar dari sudut tepi..nengok lew..::


p/s: aku jadi trauma nak pasang komponen kat
motherboard tuh..ehehehhee..ase cam salah pilih kos lak..kui3..
Related Posts with Thumbnails