Saturday, August 29, 2009

...BunGA rOs BirU...


Kali nih aku nak mengupdatekan tentang sesuatu yang aku rasa aku nak update la...ahahaha...tah paper kan..aku pun tak tau nak cakap cam ane tuk mukadimah nih...ok..straight to da point..actually aku ni bukan seorang pengemar atau pencinta kepada bunga2an..tapi apa yang menarik perhatian aku dan membuatkan aku "fallen in love with that flower" is the color..wah....i like it very much...aku tak tau la cam mana aku leyh tertarik dengan bunga tuh tapi memg aku dapat rasakan bunga tuh cam adew connection jer dengan aku...sebab....????hehehhee...syuuhhhht....

Kowang nak tau bunga aper ek..?teke2...pat2...haa..aper..?bunga LilY...huhuh..salah...teke lagi kengkwan..aper...bunga kekwa...isk..yg tuh pon bukan dik non...aper...haaa...kuat ciket....bunga ROS...??Yezza...btol dan tepat sekali...cukup bulan t amik gule2 lolipop ea....huhuhu..(tah paperlah aku mepek nih...kuang3x...)tapi bunga ros wane aper...??haa...nak tau tak....jeng..jeng..jeng...
TADA...
hehehe...tuh die..bunga yang aku dah minat sangat2...wah...lagi beshnyer kalau adew orang yang sudi memberikan..tapi hanya bunga ini jer yang aku terima ek..fullstop!!!..hehehe...sebab aper tawan2 aku minat bunga ini...bunga nih berwarna biru..yezza....because that my favourite color...huhuhu....memang menarik sangat2 kan...huhuh...tapi adew mksud disebalik bunga ini yang aku sendiri pun tak tahu..jenuh aku mencari..tak gak jumpe2..hehehe..xper la....t bila aku da tau..aku inform kt kowang balik ekh..hehehhee....

oraait..hanya nih jer yang aku nak postkan tok entri aku..tentang bunga ros biru..aku selitkan sedikit sajak untuk ros biru kesayangan aku nih..hehehhe..(actually xder la pandai mane pon nk bersajak majak..hentam sajalah abby....)

Ros BirU...
warnamu memukau pandangan,
menarik hati insan yang memandangnya..,
aku tahu disebalik warna dirimu terselit seribu pengertian
yang aku sendiri tak mengertinya...
dirimu berduri..halus...membuatkan aku ingin memilikinya..
kau harum dan cantik tetapi sayang...
jika dipetik kau berduri dan mampu mencemarkan dirimu...

Ros biru,
keindahan ciptaan tuhan menyempurnakan pandangan ku..
tumbuhmu bersama kuntuman bunga yang merimbun...
memukau semua insan yang menginginkannya..
seperti aku insan yang mendambakan keunikanmu....
memberi aku satu harapan agar aku hidup seperti dirimu..
hidup subur bersama hari2 yang bermakna...
ketahuilah...
aku cukup mengagumimu sebagai kejadian tuhan yang paling indah....


...xxxxxxxxxxxx...

(dah tak tahu nak tulis aper da..da macam merepek jer...hahahahahaa...)



k.....muuaaaah....

ehhehehehehe.....

p/s : penulis xder bakat nak karang sajak....hancussss....



No comments:

Related Posts with Thumbnails