Saturday, March 20, 2010

Latihan tempatan Askar wataniah


Apa khabar semua..dah lame sangat dah aku tak menghapdet blog nih..dah hampir bersawang....huhu..
kali ini aku nak menghapdet aktiviti aku pada minggu lepas..pada 12 March 2010,Kem sikamat seremban mengadakan latihan tempatan. Aku dan anggota seanggkatan aku telah pergi untuk memeriahkan lagi aktiviti disana selain mencari pengalaman dan mendapat duit poket..huhu..

Memang seronok.almaklumlah,pembukaan pada tahun ini dah bermula pada bulan 2 hari itu,tapi aku tak mengikuti kerana ada hal-hal tertentu..berbalik kepada cerita aku..kitaorang bertolak pada Jumaatnya pukul 5.30 petang.Aku yang baru sahaja pulang kekelas mengmbil langkah seribu pulang kerumah kerana tak menyiapkan lg pakaian2 untuk kesana...memang tak leyh digambarkan...

Sesampai disana,kelaparan pun bermula...Malam itu,kami mengambil keputusan untuk keluar makan di sekitar kem dengan izin Cik Latipah(incharge)..
 .
::MaKANAn yang aku order..::

::Nasi goreng Ladna::

::Peberet ea..belimbing es..:

Ha..itulah makanan yang aku makan malam tuh..oleh kerana terlalu lapar..makanan rina yang tak habis pon aku habiskan..iaitu mee goreng pataya...hehehe..

Kesokkannya,masing-masing dikejutkan pada pukul 6.30 pagi untuk PT pagi..Oleh kerana aku dah lama sesangat tak PT pagi...agak hongeh dibuatnya..(sempot)..Bila diminta untuk joging dan berlari 1 pusingan kem..aku dah ase cam nak tercabut kepala lutut...hahaha...dah lame xexercise..hhahaha..akhirnya berjaya jugak..cume denyutan jantung aku laju cam nak tercabut..huhuhu..

Selepas Pt pagi,kami disajikan makanan sarapan..memang masing-masing kelaparan setelah PT pagi...huhu..
Arahan seterusnya diterima,iaitu berbaris untuk mendengar arahan dari Cik SambRee(pegawai Waren 1)

Al-maklumlah..Cik yang paling digeruni..hahahaha....selepas taklimat..masing3 diberikan kumpulan untuk mempelajari senjata....kumpulan aku mengenali senjata jenis AUG STAYER 5.56MM..
 malas pulak aku nak menerangkan secara lanjut..t panjang berjele lak kan..huhu..ok2..t ader masa aku ceritakan pasal senjata ni...cara memasang n membukanya memang rumit...it not easy like we think..
sampai aku punye jari hampir luka..huhu..dasyat x..??kui3...

Pada pukul 6.30..kitaorang diberikan arahan untuk mengemas keseluruhan persekitaran kem...penat memg penat..tapi seronok dengan apa yang diperlajari..tepat pukul 7..kami menaiki bas kolej pulang ker kolej....
nih koleksi gambar2 aku ketika di kem sane....hope enjoy ....
 

Ok la kawan-kawan...nanti aku upload lg ea...muuaaahhxz...thanks bace..huhu
daaa...Salam..



4 comments:

Ery Is Me :p said...

Abby, ur look owesome.. hahaha.. Army Gurlz :)
Tabik tuan!!!!

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

jaat...nih puji ker kutuk..???

Ery Is Me :p said...

abby: takkanlah nak kutuk.. seram ouls nak kutuk kamu.. mahu kena shoot dengan styer kunk.. haha

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

hahhaha....oooo..
ok3...

krenyer den nih bdaulat la ea..ahahahah

bgus2...rasa dihargai..kah4...

Related Posts with Thumbnails