Sunday, July 31, 2011

OMG..BADAN AKU BERUSIA 47 TAHUN...???????

Assalammualaikum kawan-kawan dan selamat petang...


Hari ini hari ahad yang memeranjatkan bagi aku..
kenapa???
haaa..pagi tadi aku mengikut KAK DAYAH pergi berjoging dekat Taman Rakyat, sri andalas klang..
So, aku yang terlewat bangun bergegas menyiapkan diri untuk pergi berjoging  bersama...
Kak dayah dah ada kat depan rumah pada pukul 8.15 pagi...


kelam kabut aku memakai kasut sukan dan berlari ke keretanya..Aku dan kak dayah bersama sorang  lagi kawan baiknya smpai di Taman Rakyat hampir pukul 8.45 pagi.

Misi pun diteruskan..pusingan pertama kami hanya berjalan mengilingi dan mengayati permandangan..
kemudian baru start berjoging pada pusingan kedua...

Memang terasa janggal sangat bila dah lama tak joging, berjogging balik..huhu.
lenguh gak la kaki..
terasa sedikit perubahan dalam diri..walaupun tak banyak..

Habis jerk pusingan kedua, aku dan kak dayah ternampak ada 2 orang memakai baju berwarna hijau dan tertera label HERBALIFE...aku tersenyum..
melihat alatan yang dibawak...
penimbang berat badan..

kalau nak diikutkan aku pun ada kat rumah..
tapi yang unik nye..kita boleh check secara percume kandungan dalam badan kita..
apa lagi..aku pun test la..

So dari situ, aku tau...
Berat aku dan ketinggian melebihi BMI yang sepatutnya..dan aku dah tergolong dalam kategori obesss....what~!!!!!!!
 
Dari test tersebut aku tau yang.....:

1. aku kne turunkan 14KG untuk dpt BMI yang normal.. (cm sush jerk..aiyoooo)
2. Aku kena minum 4L air sehari untuk badan aku
3.kandungan brt lemak aku melebihi brt musle...(musle yang kne lebih baru elok)
4.aku tau umr badan aku 47 tahun.
.(sepatutnye kan 22tahun..disebabkan aku xJg BMI...
dptla umr cmtuh..tua seyh)

setelah di analisis..
aku kena buat senaman lagi..
dan lagi.....
dan lagi..
kurangkan pengambilan yang berminyak dan berlemak...
hadooooi..da start kena jage..
yelah..muda lagi kot..
xnk la sakit.......help me...!!!!!!!!

ade sesiape tau x..apa produk kesihatan yang baik untuk aku..??????
Help Me..please... ~_~

Untuk bulan pose yang bakal menjelma ni..
Hopefully dapat kurangkan sikit berat badan ni...Insya-ALLAH...
doakan ye kawan2...hehehe

okla..smpai sini jerk..
slmt berpuase..
jom tggu berita anak bulan bersama
daaaaa....
SALAM..
^_^
gemuk ek..??

No comments:

Related Posts with Thumbnails