Saturday, July 30, 2011

Cerita Novel di Dramakan...

Assalammualaikum kawan-kawan..

Kembali lagi dalam blog aku yang tak seberapa..actually nak berkongsi kisah ni da lme dah..cume xder mse kelapangan jerk....huhu


orang berkerjaya la katekan....pheewiiit...lalallaala..
mate ke atas..tangan didada...motip..haha..abaikan..

Aku sebenarnya nak berceite pasal cerita novel di dramakan...atau difilemkan..mcam sekarang ni kita sendiri boleh tgk kat kaca tv kan..banyak cerita2 menarik yang diadaptasikan dari novel2 yang ada kat Malaysia sekarang ni..

Bagi aku, bende ni memang baik dan bagus...
selain dapat tengok cerita yang menarik sekaligus dapat menaikkan nama penulis novel di Malaysia yang kita tak sedar mempunyai bakat-bakat yang tersembunyi seperti pengarah drama atau pun filem...

cayalahhhh........

antara senarai cerita novel yang di filemkan atau dramakan..

1. Cinta pertama (tukar nama jadi NURUL IMAN)
2. Lagenda budak Setan
3.Ombak rindu
4.Stanza Cinta (latest)

aku paling suke bila cerita novel digarapkan jadi drama atau filem...
walaupun ader sedikit pengubahan dari segi penyampaiannya...
tapi kita boleh tengok dengan jelas depan mata situasi sebenarnya cerita dari  novel tersebut.
lagi real lagi bagus..betul tak.??


Sekarang ni aku memang tengah layan giler cerita Stanza Cinta...Actually aku tau novel ni dari kawan aku deeya...
dia kenal penulis sebenar novel tersebut dan membenarkan aku membaca novelnya..cerita sangat menarik dan penuh islamiah kalo kita baca..tersentuh dengan ketabahan dari seorang gadis bernama AMNI..

Nak tau lagi..?ha..tengoklah kat TV ye..aku pun tengok ulangan kat tonton..
yelah..kadang2 balik keje lambat, so msti terlepas pandang...


oklah kawan2...selamat menonton cerita tersebut...yeyeh~!
slmt berhujung minggu

No comments:

Related Posts with Thumbnails