Thursday, September 24, 2009

**eMerGEnCy !!!!**

1 Jom komen-komen

aku hanya sempat mengepos 1 entri arinih..sebelum tlmbat aku nak ucapkan..SELAMAT HARI RAYA pada semua rakyat malaysia khususnya buat umat islam setelah bertungkus lumus berpuasa sebulan dibulan ramadhan..ALHAMDULLILLAH..semua dapat ditunaikan dengan sempurna..Apa yang aku nak citer arinih adew lah..aku nak g KLUANG sekarang..kenapa ek...???
sebab my beloved MR.RABBIT xcident..wawawawaawwa...syang...cm ane la leyh xcident..so aku nk g jumpe die la skunk nih..tiket aku kol 3lebih...aku nek kt seremban..sekarang nih aku kat terminal 1 untuk on9 kejap...hurmmm....YA allah..semoga syangku xade paper yg teruk..doakan la ea tawan2....

k....daaa...salam...nk gerak dlu takoot tren tggal lak...

^_^

Monday, September 7, 2009

++CoReT- mOreT++

1 Jom komen-komen

Hari ini aku rasa nak meluahkan rasa hati...huhuhu..agak2 cam jiwangkan tapi sume ni aku tujukan pada MR.RABBIT ku yang ku sayangi....huhuhuh...hope we r together Forever...but kita hanya merancang dan tuhan yang menentukan..tol tak..??tapi selagi boleh berdoa dan terus berdoa..mudah2an ada jodoh antara kami..insya-ALLAH..

Sayang..
saat aku terkapai-kapai mencari arah hidup..
kau hadir memberi sinar dan cahaya yang indah..
kau memberikan aku nasihat dan dorongan..
menjadikan aku mengenali diri aku yang kian hilang dalam alam realiti..
sukar ku ungkapkan saat aku memandang matamu,..
panahan matamu menghuraikan segala keresahan dalam diriku..
menyingkap 1 perasaan yang amat indah,tulus dan halus...
1 perasaan yang kudus dan amat memukau dijiwaku..
aku tak mengerti..
apakah sebenarnya yang aku rasai sekarang..??
cinta..?kasih..??sayang..???
kelu lidahku tika berhadapan dengan dirimu..
sungguh aku malu untuk terus menatap wajahmu yang penuh kejujuran..

sayang...
bulan berganti bulan..
hari berganti hari...
kini baruku sedari..selama ini kau ku sayangi..
setiap saat ku rindukan suaramu,..
setiap minit ku perlukan dirimu..
setiap jam ku memikirkan dirimu...
setiap hariku merinduimu..
setiap minggu ku menanti dirimu...dan..
setiap bulan ku membajai rasa cintaku padamu....
Hanya kau yang benar2 membuatkan aku nanar..parah..
menunggu dan terus menunggu cintamu yang ikhlas untuk diriku..

Kuakui..
aku sukar membaca gerak hatimu..
aku sukar mengenalpasti amarahmu padaku..
aku sukar menilai kasih sayangmu padaku..
tapi aku sentiasa mengagumi dirimu yang sentiasa melakukan yang terbaik untukku...
kau cuba memberikan aku kebahagiaan padaku walhal dirimu tak segembira aku..
disebalik senyumanmu,gelak tawamu,katamu..
Aku terhibur dengan adanya..
Kehadiranmu di sisi aku amat bermakna dalam hidupku..
menjadikan dunia gelapku diterangi cahaya waima sekadar lilin..

Sayang..
akan aku pegang pada janji kita..
sehidup semati akan dipatri..
dengan izin dari ar-RAHMAN & ar-RAHIM...
agar hubungan kita utuh seperti tembok besar CHINA..
seperti menara pisa di PARIS...
dan seperti kecintaanku pada agamaku...
aku doakan juga dirimu pun begitu...
INSya-ALLAh..janji ditepatri antara dara dan teruna..
moga mendapat rahmat dari yang ESA...
mudah2an...
AMIN...!!


(khas tok MR.RABBIT yang ku sayangi..)



p/s : Semoga esOk lebih baik dari semalam..dan semalam akan dijadikan pengajaran dalam hidupkku..luv u B!

Thursday, September 3, 2009

HikmAh AIr mAta WANitA....

2 Jom komen-komen
Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"

"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"



"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa
wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:


"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu;¿kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
1 Jom komen-komen
MySpaceaSSALammualaikum tawan2...

hari ini ak nak bagi korang dengar lagu nih..memang besh punye la...huhuhu.....kalau dah dengar baguslah..kalau yang belom dengar..haa...bek korang dengar..memang besh la...hehehee...hope korang enjoy..
^_^



...DambAaN cINta....




SinGer : DiDiCaZLi (SinGApOre ArTIs)

Wednesday, September 2, 2009

......REhAt SEbEntAr BerSaMA......

1 Jom komen-komen
MySpaceassalammualaikum....tawan2...kali nih aku nak rehat sebentar bersama lawak2 yang xberapa nak lawak la..hayati ea...huhuh

1. ""Alkisah... .. Seorang lelaki islam ponteng sembahyang Jumaat. Sebaliknya dia masuk hutan untuk memburu ayam hutan. Sedang dia terhendap2 di dalam semak, tiba2 dia berlanggar dengan seekor HARIMAU yang sedang lena tidur. Dia begitu terkejut sehingga senapangnya tercampak lalu tergelungsur kedalam jurang. Dia pula tergolek ke arah lain, jatuh ke atas batu dan KRAKKKK! Kedua2 kakinya patah. Jangan risau .. ini bukanlah berita buruk ok. Ada lagi .. Berita buruknya adalah HARIMAU tadi terus menghambatnya, sedangkan dia dah tak boleh bergerak lagi. "Ya Allah," doa lelaki tersebut,"Ampunilah dosaku kerana ponteng sembahyang jumaat berjemaah pada hari Jumaat yang mulia ini .. Ampunilah aku ya Allah ...makbulkan hajat ku ini .. jadikanlah HARIMAU yang memburuku HARIMAU yang beriman .. tolong ya Allah! Aminnn.." Tiba2 guruh berdentum! HARIMAU tadi tiba2 terhenti betul2 di hadapan lelaki tadi.Harimau itu bertukar menjadi seekor harimau yang beriman dan bersopan santun. Sambil menadah kedua2 kaki depannya ke langit .. HARIMAU tersebut pun berdoa, "Allahumma barik lana, fima razaktana, wa qina azzabbannar. Amin! "

::hamba allah didalam gambar telah meninggal dunia setelah dibaham harimau jagaan di zoonya..sama2 kita sedekahkan al-fatehah::

2. Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya Utara Selatan, kelihatan sebuah Kancil putih tersadai di sebelah lane kerosakan. Ada orang tua yang berdiri disebelahnya, pemilik Kancil tu sedang berjalan ke hulu ke hilir cuba menahan kereta supaya membantu. Tidak ada sebuah kereta pun berhenti. Tiba-tiba datangla sebuah kereta Evo7 berhenti di sebelah Kancil tadi. "Ada apa nie pakcik, kereta rosak ke?" tanya pemuda berusia dalam lingkungan 20an. "A'ha rosak " jawab pakcik tu simple aje.... "Ok, cam nie, saya ada tali nanti saya ikat kat kereta saya dan saya tarik kereta pakcik sampai tol" mamat nie bagi idea. "Worrait gak tu...tapi....nanti kalau pakcik rasa awak bawak laju pakcik akan hon dan bagi high beam". "Ok pakcik".. Mamat nie pun ikatlah tali kat kereta Kancil di depan dan huju hujungnya diikat dibelakang bumper Evonye. Dia pun jalan la...dengan slow dan berhati-hati. Dalam lima kilometer mamat nie laju le sikit, apalagi pakcik tu pun hon dan bagi highbeam Mamat tu pun slowkan balik... Tiba-tiba ada sebuah Ferrari datang dari belakang dan press minyak kat mamat Evo7. Apa lagi, jiwa muda patang dicabar, dia pun tekan la minyak rapat nak kejar Ferrari nie...lupa la pulak dia dengan Kancil orang tua yg diikat kat belakang kereta dia. Orang tua tu punya la hangin satu badan, dia pun hon dan bagi hi beam bagai nak rak. Mamat Evo7 tu dah tak sedar dah angin punya pasal. Kebetulan pulak polis ada buat speed trap kat bawah jambatan. Vrooommm......bedesup peginye... "Ini dah lebih speed limit nie..." kate polis. "Nie..cecah 250kmj memasing nie..." Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman kereta-kereta yg laju nie... "Over..over, ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju, sebuah Ferrari, sebuah Evo7 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak percaye punye.........sebuah Kancil putih tengah cucuk Evo7 tu dan bagi hon dan hi beam nak potong!!!




3.."Pada satu masa ada 2 ekor anjing.anjing A dan anjing B.Mereka berdua tinggal di sebuah pulau bernama pulau Bobo.Setelah agak lama di situ mereka merasa bosan dan berhasrat untuk pindah ke tempat lain. lalu si anjing A nie pun mencadangkan perkara itu kepada rakannya. Setelah persetujuan di capai anjing A tadi mengadakan latihan dengan belari 20 kilometer sehari,angkat berat dan berjogging ( iya la menguatkan stamina untuk berenang ke seberang ).Tapi anjing B tadi buat selamba je...tak ada persiapan langsung..Lalu anjing A nie tadi bertanye "eh..kau tak buat persiapan ke? rileks je? Anjing B menjawab "tak payah buat persiapan semua dah siap". Anjing A nie hairan dan berkata pada anjing B.."lantak kau la. " dan terus dengan latihannya.. .Maka hari yang di nantikan pun tiba..maka berenang la si anjing tadi ke seberang..dia menyangkakan yang kawanya sianjing B masih lagi berada di pulau Bobo...tetapi alangkah terkejutnya dia bila mendapati yang rakannya anjing B telah sampai dan sedang rileks di tepi pantai je..lalu si anjing A nie bertanya pada anjing B " Macamana kau bleh sampai dulu?" Lalu jawab si anjing B.. AKU KAN ANJING LAUT!!!




p/s: sekadar lepaskan tension...huhuh


Related Posts with Thumbnails